MaiOR Offshore Regatta
More Infos2024-05-03
from 10:00 h.
2024-05-03
from 10:00 h.
Genießen Sie die Straßen entlang der Elbe mit ihren interessanten Buchten und Aussichten, Kleine, nicht allzu ernst gemeinte Spielchen sind ebenso wieder zu absolvieren.
2024-05-04
All day
Geplante Veranstaltungen:
46. ADAC Oldtimerfahrt Fichtenhain
Details entnehmen sie bitte der HP des Veranstalters >hier klicken>
2024-05-04
All day
Hier ist immer was los und an den Wochenenden gibt es Veranstaltungen mit vielen Themen rund um die Oldtimer.
Welche Themen zu den Terminen anstehen entnehmen Sie bitte der Website der Tankstelle.
2024-05-04
All day
2024-05-25
All day
2024-06-08
All day
2024-06-15
All day
2024-06-22
All day
2024-07-06
All day
2024-08-10
All day
2024-08-24
All day
2024-09-14
All day
2024-09-28
All day
Die Veranstaltung ist für Besucher und Aussteller kostenfrei
2024-05-05
All day
Für Fahrzeuge bis Baujahr 2004
Die Holsten Classic wird auch für Meisterschaften und Pokalserien gewertet:
ADAC Hansa Oldtimer Pokal für Automobile
ADAC Hansa Youngtimer Pokal für Automobile
Oldtimer Trophy Nord - touristisch
Scuderia Veteranen - Automobil
2024-05-05
All day
Jeden ersten Sonntag im Monat treffen sich die US-CAR Freunde Bremen ab 15:00 Uhr in Oyten im Daisy´s Diner.
2024-05-05
All day
2024-06-02
All day
2024-07-07
All day
2024-08-04
All day
2024-09-01
All day
2024-10-06
All day
2024-11-03
All day
2024-12-01
All day
Ein Oldtimertreffen des RCN Debstedt auf dem Gelände des GTÜ.
2024-05-05
All day
Administrator training II is only for customers with a Professional licence model or higher. It usually lasts 2 working days.
The participants are familiar with the basics of EcholoN administration (according to KBE-00163 Administrator Training I). The main aim here is to deepen knowledge and enable the participants to adapt their EcholoN to their use cases themselves. The trained EcholoN administrator should have a good idea of what EcholoN can do.
Basically, hands-on content can and should be worked through here on topics named (in advance) by the customer. The space for this varies.
If the customer has no special wishes, the following are possible:
MMC
- specific notifications: How do I create the events, how do I ensure that notifications are only made in certain cases (C# script)?
- Distribution lists
- Status management with status time monitoring & time stamp setting
Web client
- Set up dashboards (with pinggroups/folders/tiles)
- Set up and integrate calendars
- Activity patterns (concept, from simple to complex)
- Work sessions (concept, using service desk as an example)
- Assistants (concept)
- Set up and integrate Kanban Board
- Gantt charts
- Presenting a map
- Webhooks and HTTP requests
Database
- Overview of data structure ("Big 5")
- Collection of materials: KBE-001933 (https://forum.echolon.de/)
2024-05-06
All day
2024-05-31
All day
Administrator Training I
Server Manager
Launcher
Services:
- Application Server
- Search Server
- Messaging Server
- Process Server
- Workflow Server
- Standard AddIns Default AddIn, Business Rules AddIn, CMDBExtension AddIn
Web Applications:
- Identityhub
- Webapi
- Webclient
MMC
Userclient (only if still in use)
Report Designer
Databases: EcholoNDB, Workflow, ConfigurationDB
- Maintenance plan
if applicable.
* Service Portal / Selfhelp
* Component Server
* DWS
* optional AddIns
CTI AddIn and the UCC AddIn, which provide telephony functionalities. Or the Dispatching AddIn for deployment planning.
The OutlookSync AddIn synchronises appointments and tasks with Microsoft Outlook on an Exchange Server. The Accounting AddIn helps with the
billing of expenses. With the IP Management AddIn, networks and addresses can be managed.
* Connection of inventory systems
* Specific customer adaptations
2024-05-07
All day
2024-05-27
All day
Das nächste Oldtimertreffen findet (voraussichtlich) – wie immer an Himmelfahrt – direkt am Deich in Rethem im Londypark das große Oldtimertreffen statt. Dazu sind alle Oldtimer-Besitzer und Oldtimerfans herzlichst eingeladen.
2024-05-09
All day
DARK AGE – Die Nacht, in der die Dunkelheit regiert
Gothic-Fans und Nachtschwärmer,
es ist Zeit, die düstere Seite der Musik zu feiern. Wir präsentieren euch “Dark Age” – eine Party, die euch in die Tiefen der Gothic-, Wave- und Dark Electro-Sounds entführt. Der Zauberkessel öffnet seine mittelalterlichen Pforten für eine Nacht, die ihr so schnell nicht vergessen werdet.
Wo? Im Rittersaal des Zauberkessel – der perfekte Ort, um bei düsteren Klängen in das dunkle Mittelalter einzutauchen.
Sound: DJ Thomas Wave wird die Plattenteller bedienen und für die musikalische Untermalung sorgen. Von klassischem Gothic über Wave bis hin zu treibendem Dark Electro – stellt euch auf eine Playlist ein, die unter die Haut geht.
Tanzen: Der Rittersaal wird zur Arena der Nacht. Hier könnt ihr euch fallen lassen, abtauchen in die Musik und tanzen, als gäbe es kein Morgen.
Eintritt frei: Richtig gelesen. Wir laden euch ein, ohne Eintritt zu feiern. Mehr Geld für Getränke, oder?
Bereitet euch vor auf eine Nacht voller ungeschliffener Beats, in der wir gemeinsam die dunkle Seite der Musik zelebrieren. Zieht eure dunkelsten Klamotten an und lasst uns gemeinsam feiern!
Wir sind bereit, seid ihr es auch?
2024-05-11 – 2024-05-12
All day
Für alle Old- & Youngtimer ab 25 Jahren Fahrzeugalter. Eine touristische Oldtimerrallye für Profis & Neueinsteiger.
Eine Mischung aus einer klassischen Roadbook-Fahrt und einem freien Teil in dem es heißt bestimmte Aufgaben in & um Hamburg zu lösen.
Old- & Youngtimer jeglicher Art sind herzlich willkommen. Ob es nun der perfekte Klassiker oder einfach nur das einfache, alte "Brot & Butter"-Auto ist - die bunte Mischung macht´s
2024-05-11
All day
Oldtimertreffen in Rendsburg
Das Internationale Oldtimertreffen mit großem Teilemarkt auf dem NORLA Messegelände in Rendsburg.
Auf dem größten Oldtimertreffen Schleswig-Holsteins werden über 500 Autos, Motorräder, Trecker, LKW und Busse zu bestaunen sein und mehr als 100 Teilehändler bieten alles rund um das Hobby Oldtimer an.
2024-05-12
All day
Tauche ein in die Welt des Akustik Rock mit MaestRock Salvatore bei einem unvergesslichen Abend im Zauberkessel! Am 16. Mai lädt unser mittelalterliches Restaurant zu einem spektakulären Biergartenkonzert ein, bei dem Salvatore Carroni, bekannt als MaestRock, die Bühne erobert. Erlebe eine mitreißende Auswahl aus Metal Balladen, Rock, Grunge bis hin zu Alternative Rock – alles in akustischer Form und mit leidenschaftlicher Intensität dargeboten.
Seit seinem Debütalbum „Let’s Rock“, das 2021 in Hannover erschien, begeistert Salvatore das Publikum mit einer einzigartigen Mischung aus eigenen Songs und Coverversionen von Bands wie Queen, Metallica und vielen mehr. Seine einzigartigen Interpretationen und die authentische Art, Gefühle und Gedanken musikalisch auszudrücken, garantieren einen Abend voller Emotionen und unvergesslicher Musik.
Verbringe einen zauberhaften Abend unter freiem Himmel, genieße köstliches Essen und erfrischende Getränke in unserem Biergarten. Reserviere jetzt und sichere dir einen Platz bei diesem musikalischen Highlight – MaestRock Salvatore wartet darauf, dich mit seiner Musik zu verzaubern!
2024-05-16
All day
Traventhaler Oldtimertreffen mit Teile-, Antik- und Trödel-Markt und viele weiteren Attraktionen.
Für jedermann und alles, was Räder hat.
2024-05-19 – 2024-05-20
All day
Basics of Service Level Management according to ITIL
Service means,
to see the whole business through the eyes of the customer.
[Axel Haitzer]
Contents
1 Prerequisites and goals
2 Basics of Service Level Management according to ITIL
3 Structure within EcholoN
3.1 Service contracts
3.2 Service level agreements
3.3 Services
3.4 Service catalogues
3.5 Service accounts and bookings
3.6 Business Services
4 Evaluation options
5 Other aspects
1 Prerequisites and goals
Prerequisites
- Basics of operations (triggers, requesters, priorities and their timing)
Objectives
- To provide a solid basic knowledge of:
o Service Level Management
o SLA
o Services
o Service accounts
o KPIs
2 Service Level Management
... is an ITIL process discipline and is used to define, monitor and optimise information technology (IT) services.
Primary goals:
- To ensure that IT services are permanently in accordance with the gesch. expectations ('Service Level Objectives')
o Solve problems promptly
o Reduce and avoid downtime of services and equipment
- Process the framework in the form of written agreements
- Managing the relationship between IT management and the customer / partner.
Tasks:
- Managing the services (see below) and the service catalogue (see below).
- Defining requirements and their parameters
- Agreeing SLAs (Service Level Agreements) between the service provider and the customer
- Agreeing KPIs (Key Performance Indicators) for compliance with SLAs, the (KPIs)
- Monitoring compliance with KPIs -> being able to detect or avoid impending violations at an early stage
- Reports and their distribution to stakeholders
- Optimisation and adaptation of existing contracts
- Develop + manage supporting contracts OLAs (Operational Level Agreement) / UCs (underpinning contracts for subcontractors and suppliers)
The processing of management tasks can also be done entirely with EcholoN :)
Points of contact for the processor
- During the process entry
Values from the SLA are marked orange:
- In the course of transaction processing
- Regarding times / escalations
Since SLAs directly influence priorities / working times, the user notices as a marginal aspect that he has less / more time available for processing his cases.
Escalation levels and notifications can also have noticeable deviations.
- When booking working hours / account bookings
Bookable are all services which are stored in service catalogues AND which are directly linked to the SLA.
3 Structure within EcholoN
3.1 Service contracts
Contract = description of the relationship between 2 contractual partners
= regulates directions and characteristics of the relationship between these partners
e.g. sales contract: Partner A gives Partner B a certain amount for a product or service.
Service contracts, however, are to be seen here like e.g. a guarantee:
A service contract describes the general conditions that are necessary for the maintenance of services and equipment / software etc.
- proactive services such as checking logs / monitoring
- active services such as troubleshooting
-
A service contract contains at least one service level agreement that describes these framework conditions.
3.2 Service level agreements
The most important components of a service contract are the SLAs.
The following contents can occur, for example:
- Availability and quality of a service
- Response time behaviour / data throughput of certain services
- Response time in the event of faults (= the period of time until the work begins / until the first response)
- Recovery time (= the period in which the work must be completed)
- Contractual penalty for permanently defective performance or unsuccessful fault rectification
- Reporting obligation
The parameters that deviate from the standard procedure in EcholoN can be, for example:
- different priority set (and thus reaction, due date and target times)
- different working hours (40h week / 24/7) and holidays
- more, shorter or longer escalation steps and other notifications
- deviating services that are available (see below)
To determine the applicable agreement, the combination of trigger (e.g. business service) and/or requester (organisations / contacts) is used.
In addition, the organisation of the trigger and that of the requester are also analysed.
If several SLAs apply, the level of the SLA set determines which one should be used with priority. The higher the level, the more important the SLA.
If there are still several to choose from after this check, the processor is the final decision-maker.
3.3 Services
Partial services which are used and offered for working on cases for the SLA
- Remote maintenance
- telephone support
- on site
- Mail support
- Check logs
etc.
Services can be grouped into a standard within a service catalogue and/or be available differently per SLA.
Services are available to the end user when expenses are booked.
3.4 Service Catalogues
The scope of all services offered in the standard is grouped in service catalogues. Therefore, this is, so to speak, the portfolio of services offered for processing cases without regard to special arrangements. Service catalogues are available globally for each booking.
Deviating agreements, e.g. for telephone support for certain customers, etc., are mapped in the service level agreements.
3.5 Service accounts and bookings
In addition to a booking of time, it is also possible to assign a service account for each service contract. The currency of an account can be a real currency or a fictitious currency in the form of points.
Manual postings are made to the transactions by the case handler. However, these postings do not consequently reduce the account balance of the respective contract.
The account balance can only be increased and reduced administratively and can also go into the minus range.
(I have not yet seen service accounts in practice).
The agent can make bookings in the booking dialogue:
Attention: The booking does NOT directly debit the service account related to the service contract. There must be a booking process and persons involved,
who overview the bookings manually (via report or similar) and carry them out on the account.
3.6 Business Services
So-called business services are usually used for simpler administration.
These represent a virtual level within the CMDB to roughly describe and name services.
There are many examples of business services, as these are defined per environment and vary from industry to industry / customer to customer etc:
- Mail Service --> the possibility to communicate via eMail.
- Client Service --> the complete client structure (PC, monitors)
- Printing Service --> all printers and their drivers
- Application Service --> software
- Network Service --> the provision of a network structure
- Access Service --> access to the building via NFC / alarm system
etc.
If the hardware devices are used as triggers, they must be assigned to the SLAs by means of imports or manually.
4 reporting options
Reporting
There are extensive evaluation options in
- table and
- diagram form but also
- notification options via e-mail or other
- other automatically created objects.
Examples of evaluations would be, for example:
- Resolution time for business services of a certain CMDB element category and a certain agent group.
- Reaction time of a certain agent group for tasks of certain priorities
- Evaluation for the customer of all cases reported in this month and their response and resolution times
- Evaluation of the downtime of business services for a customer
etc. etc.
For proactive notification regarding service management:
- Account balance of a service contract is about to be exhausted -> Mail to the head of sales.
- Response times almost exceed the framework defined in the SLA -> Mail to the Business Service Manager
- The specified resolution time of an operation is approaching -> Mail to the owner of the operation
etc.etc.
Automated objects:
- for ensuring business services (check monthly ligs)
- The administrative activities in service level management.
Examples:
- Weekly creation of an operation "Check logs" for customer A for business service B
- autom creation of operations for quarterly meetings with customers
- the service contract is about to expire and a new negotiation is necessary -> operation to
etc. etc.
5 further aspects / points of contact
- Override SNV priority" authorisation
If this authorisation is withdrawn, the specified priority from the SLA may not be overridden.
No message appears but only one priority can be selected:
- the objects mentioned above can only be maintained (without detours) via the MMC or, in the best case, imported.
- At present, the selection of services is still not consistently correct only in the "new" booking dialogue. Only the services from the catalogue are included in the "stopwatch dialogue".
2024-05-20
All day
2024-05-22
from 16:00 h.
1. Einführung in das EcholoN Data Workflow System (DWS)
Was ist Datenintegration (DI)? - Bedeutung
Schlüsselfunktionen und Vorteile des Systems
2. Wie EcholoN DWS die Datenintegration erleichtert
Automatisierung von Datenflüssen zwischen verschiedenen Systemen und Plattformen
Reduzierung manueller Eingriffe und Fehlerquellen
Echtzeit-Datenzugriff und -verarbeitung für schnellere Entscheidungsfindung
3. Anwendungsbeispiele
Darstellung konkreter Anwendungsfälle in verschiedenen Branchen
4. Schritt-für-Schritt-Anleitung zur Implementierung von EcholoN DWS
Vorbereitung und Planung: Bestandsaufnahme vorhandener Datenquellen und -strukturen
Installation und Konfiguration: Anpassung des Systems an spezifische Unternehmensbedürfnisse
Training und Support
5. Best Practices für die Datenintegration mit EcholoN DWS
Tipps zur Optimierung der Datenflüsse und -verarbeitung
Häufige Fallstricke und wie man sie vermeidet
2024-05-27
All day
Erlebe einen Abend mit Michael, dem “hardest touring man in Germany”, der am 30. Mai im Biergarten des Zauberkessels auftritt. Tauche ein in das Leben eines echten Barden, der nicht nur an den Wochenenden in seine Rolle schlüpft, sondern diese als seinen Lebensmittelpunkt betrachtet.
Michael bringt eine Mischung aus eigenen Geschichten und Liedern, die direkt vom Leben inspiriert sind – authentisch, handgemacht und immer mit einer Prise Humor. Sein Repertoire reicht von progressiv melancholischen Melodien über populäre, hitverdächtige Songs bis hin zu dynamischen Blues- und Rockstücken in Dur und Moll. Mit seiner unverfälschten Spontanität, die oft an Comedy grenzt, garantiert er ein einzigartiges und spontanes Erlebnis. Seine Auftritte sind geprägt von wilden Gitarrensolos über geloopte Riffs bis hin zu luftigen Harmonien, die zum Träumen einladen.
Verpasse nicht die Gelegenheit, diesen vielseitigen Künstler live im Biergarten des Zauberkessels zu erleben. Bereite dich auf einen Abend voller Musik, Kunst und Poesie vor, der dich sicherlich inspirieren wird.
2024-05-30
All day
Das Jahrestreffen des ORC findet dieses Jahr in Stade statt. Details entnehmen Sie bitte der HP des Clubs.
2024-05-30 – 2024-06-02
All day
Der Ratzeburger Automobil-Club lädt wieder zur Internationalen RAC-ADAC Veteranen-Rallye ein.
Im Anschluss findet das Oldtimertreffen statt.
Näheres sowie das gesamte Programm finden Sie auf der HP des Veranstalters.
2024-06-01 – 2024-06-02
All day
2024-10-03
All day
Die Klassiker-Tage Schleswig-Holstein sind die Plattform für alle Oldtimerfreunde im Norden. In einer ausgewogenen Mischung aus Handel, Clubtreffen und Teilemarkt ist für jeden Oldtimerfan und -interessierten etwas dabei.
2024-06-01 – 2024-06-02
All day
Die genauen Infos über die Strecke und Abläufe gibt es auf der Homepage
2024-06-07 – 2024-06-08
All day
Chromblitzende Oldtimer rollen auf den Wegen zwischen unseren historischen Gebäuden
2024-06-16
All day
Die OCC-Küstentrophy geht auch 2024 an den Start. Auf welchen zauberhaften Strecken die Klassiker diesmal fahren und wie Sie sich anmelden können, erfahren Sie auf der Homepage des Veranstalters.
>>Hier klicken
2024-06-21 – 2024-06-22
All day
2024-06-22 – 2024-06-30
from 10:00 h.
Oldtimer- und Youngtimerausfahrt und Treffen mit dem Oldtimer, Youngtimer, Motorrad oder Motorrad mit Beiwagen.
2024-06-23
All day
2024-08-04
All day
Veranstaltung für historische Automobile und Motorräder
Voraussetzungen zur Teilnahme:Die Fahrzeuge müssen:
2024-06-30
All day
Liebhaber der unterschiedlichsten Fahrzeugarten treffen sich bei unserem Oldtimertreffen in Zeven. Die Inhaber von Traktoren, LKW, Unimogs, Motorräder, Mopeds, PKW und anderen "alten Sachen" kommen gerne jedes Jahr wieder. Es wird über Fahrzeuge geredet, Erfahrungen ausgetauscht und über vieles mehr gefachsimpelt.
2024-07-07
All day
Die US Car Freunde Stade veranstalten das beliebte
Summer Time Drive in der Festung Grauer Ort.
2024-07-14
All day
2024-07-19 – 2024-07-20
19:00 – 00:45 h.
2024-07-19 – 2024-07-20
19:00 – 00:45 h.
2024-07-20
16:00 – 16:59 h.
2024-07-20
16:00 – 18:00 h.
2024-07-20
17:00 – 18:59 h.
2024-07-20
17:00 – 17:59 h.
2024-07-20 – 2024-07-21
20:00 – 01:15 h.
2024-07-20 – 2024-07-21
20:00 – 01:15 h.
2024-07-21
11:00 – 11:59 h.
2024-07-21
14:00 – 14:59 h.
2024-07-21
15:00 – 15:59 h.
2024-07-21
17:00 – 19:00 h.
2024-07-21
15:15 – 16:15 h.
2024-07-21
16:45 – 18:00 h.
2024-07-21
16:00 – 19:00 h.
2024-07-21
16:00 – 16:59 h.
Die Int. VFM Heide-Classic geht in der Region Lüneburger Heide in die elfte Runde. Wir möchten Sie ganz herzlich einladen unser Gast zu sein, um Ihr automobiles Schätzchen durch die schöne Lüneburger Heide zu bewegen.
2024-07-27
All day
city-map Internetmarketing AG
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